Le Capitalistris
Annyeonghaseyo.You want to + Follow or go back Home.
6 Sebab Kenapa Jadi Single Best
08 August 2011 | written by : Nasrull | 0 Cupcake[s]

inspireme
Hai hai ! Apa korang fikir single itu tidak hebadd ke ? Singles itu ROCK okay . Even hidup kita single , it doesnt means kita tak happy kan ? 




Okay hari ni mak cik nak bebel banyak-banyak sebab orang cakap single itu bosan . Aisymennn .. mana ada bosan , kita je yang membuatkan diri kita bosan . Single lagi best tau . Tak caya ? Try ahh single ( Kalau boleh ) .


1. Bebas dan berdikari
Kalau terasa nak membeli belah, Tak payah tunggu lama-lama ( nanti lama-lama ;) haha ). Korang kan bebas tanpa terikat dengan apa-apa kontrak dengan mana-mana boy , so , korang boleh buat apa sahaja yang korang suka, sama ada mengediks ke atau pun nak melantak ke , bukan susahkan orang okay . Korang bukan sahaja bebas melakukan sesuatu , tapi korang juga tak perlu terasa dikongkong atau terkongkong . Dan kebebasan ini dapat memberi korang ruang untuk buat perkara yang kita inginkan , The first important is , korang tak perlu takut-takut atau gelisah resah lagi bila nak menambah rakan lelaki yang baru sebab takder orang nak jeles .

2. Jadi rakan yang baik
Bila kekasih hati tiada disisi , kita boleh meluangkan masa yang lebih berkualiti dengan rakan-rakan . Kan lebih bermanfaat . Dulu mungkin korang lebih utamakan boyfriend , tapi lepas single korang mesti dapt catch-up balik korang punya aktiviti dengan rakan-rakan . Korang juga akan turut menyumbangkan kelengkapan dalam hidup rakan yang korang yang sayangi dengan berada disisi mereka disaat senang dan susah . Single bebas buat apa saja dan tak perlu mintak kebenaran nak out dengan orang ni orang ni . Tak susah kan jadi single ?
3. Lebih banyak masa berkualiti di rumah
Oh oh ! yang ini amat dasyat . Bila dah ada boyfriend/girlfriend , mula lupa nak duduk rumah ekk ? Terlalu gatal kaki nak berkepit 24 hours ngan boyfriend/girlfriend . Hadoooo ... susah betul mesti sunyi rumah kan ? Ibu bapa pun selalu bimbang kan bila anak mereka tak ada kat rumah memanjang . Jadi bila single korang mesti duk umah je kan ? Haha boleh lah korang tolong ibu bapa korang kat umah buat kerja , at least korang dapat buat benda yang berfaedah dan dapat membuatkan parents korang bangga dengan korang kan ? Eh tak caya ke ? try duk umah for 1 weeks then bantu ibu bapa korang , after 1 weeks tengok lah diorang cakap apa . Mesti cakap camni " anak aku buang tabiat ke ? " ^_^

4. Kuat keuntungan dengan part-time
Tengok , bila single korang kan ada masa . Tak perlu fikir-fikir panjang nak date ngan boyfriend/girlfriend pukul berapa . Tak perlu pening-pening . Nak tambahkan pendapatan korang , korang boleh fokus untuk bekerja kan , tak perlu lah masa time tengah kerja boyfriend/girlfriend text kau . Okay korang dah hilang fokus nak kerja , tak baik tau makan gaji buta . Kalau single , biasa-biasanya hanya mak lah yang hantar mesej ~ " makan tak lagi ? " hahaha LOL . ;)


5. Jimat kos
Di dunia yang serba canggih , macam yang kita perlukan kan ? Bila single , korang tak perlu mengeluarkan banyak kos untuk boyfriend/girlfriend kan . Korang boleh saving korang punya duit saku untuk di hari-hari yang mendatang contohnya nak beli lappy ke , baju ke , ganti handfon rosak ke , bayar bil air atau elektrik ke dan yang penting mesti korang nak beli kain kapan kan ? ( jokes ) ^_-

. Ni bila kapel , kene pergi dating , bila pergi dating kene tengok wayang , bila tengok wayang kene keluar duit , bila keluar duit nak juga rasa makan-makan . Homeiiigodd ! amek kalkulator cepat , kira dah berapa banyak duit korang bazir untuk ni semua . hadooo .. nampak gayanya kais pagi makan pagi kais petang makan petang lah .

6. Kurang beban tanggungjawab
Korang tak perlu risau sama ada rakan-rakan boyfriend sukakan korang atau tak. Korang juga tidak perlu risau sama ada ibu bapa mempunyai impresi positif terhadap korang. Dengan menjadi single, korang hanya perlu bertanggungjawab pada diri sendiri. Segala keputusan terletak di tangan korang dan tak rasa gusar atau bimbang sama ada ia akan merisaukan boyfriend korang.

p/s : Behind your smile, I know there are sorrows. Behind your laughters, I know there are tears. Be chill okay . Nobody can force us to get in love . We are what we want to be . smile :)



Older Post | Newer Post
Profile


Hello There. Welcome to my blog. Be nice here and leave your comment on my tagboard.

Entry Profile Stuff Links



Tagboard


Round of applause
Template by : Nur | Izzati
Background : Faqihah
#Don't remove this
#Don't ripping